diumenge, 29 de març del 2020

CONFINAMENT: CONTROL D'ESFÍNTERS


Bon dia, famílies!!

Com ho porteu? Esperem que bé, que tot i els dies que ens estan tocant viure estigueu gaudint de la família, que estigueu aprenent un munt de coses noves, que us estigueu fent un fart de fer petons i abraçades...

Pot ser, algunes famílies us heu plantejat, ara que tenim temps i estem a casa, treure els bolquers al vostre fill o la vostra filla, des de la llar encara que no estiguem junts, us volem acompanyar en aquest tràmit tan important, tant pel que fa a l'autonomia com madurativament, ens agradaria donar-vos uns petits consells que faran que aquest canvi no sigui gens traumàtic.

Abans de començar ens agradaria que tinguéssiu en compte:

- Cada nen/a és diferent i no maduren a la mateixa vegada, és per això que hi haurà nens que facin aquest canvi molt de pressa i d'altres necessitin més temps, això succeeix perquè el sistema nerviós del nen/a està en plena organització i a vegades no està prou madur per adquirir aquest hàbit.

- L'adquisició d'hàbits és un procés d'aprenentatge i per tant hem de respectar el ritme de cada nen.

- És un procés que tindrà els seus avenços i els seus retrocessos.

- Valoreu les seves fites i no doneu gaire importància els fracassos esporàdics.

- Heu de ser molt PACIENTS

- Feliciteu-lo sempre que es produeixi un pas endavant.

CONDICIONS PRÈVIES PEL CONTROL D'ESFÍNTERS:
1. El nen/a ha de conèixer i entendre el significat d'algunes paraules clau: pipi, caca, gibrelleta, anar mullat, bolquer...

2. Ha de poder associar les sensacions que li produeixen el pipí i la caca.

3. Ha de saber que les sensacions que percep són els antecedents d'anar moll o d'embrutar-se i que quan passa això és el moment de demanar ajuda. Al principi es donarà conte quan ja s'hagi mullat o embrutat, però a poc a poc s'anticiparà per poder arribar a temps a la gibrelleta o al vàter.

4. Ha d'haver vist utilitzar el vàter correctament algun membre de la família.

CONSELLS PRÀCTICS PER OBTENIR RESULTATS POSITIUS:

1. Heu de tenir molt clar allò que voleu aconseguir, per tal d'acompanyar l'infant durant tot el procés i ensenyar-li com fer-ho.

2. No hem de tenir presses i ni pressionar l'infant per tal que ho faci quan nosaltres ho diem. L'ambient ha de ser tranquil, relaxat i d'acompanyament.

3. Heu d'observar l'infant, ja que alguns presenten signes no verbals quan tenen ganes de fer pipi o caca, com ara encreuar les cames, portar-se les mans els genitals, posar-se vermell, ajupir-se... quan observem algun d'aquests signes és moment de dir-li per exemple: potser has de fer pipí o em sembla que tens pipi, anem a la gibrelleta...

4. Els primers cops segurament no li donarà temps de baixar la roba, és per això que ha d'anar vestit amb roba còmode i fàcil de baixar, per exemple pantalons elàstics, vestits...

5. Intentar mantenir una rutina amb els horaris, nosaltres aconsellem que comenceu anar a la gibrelleta o al vàter cada 10 min i anar augmentant el temps entre pipí i pipi, és a dir si la primera hora l'heu posat cada 10 minuts però només ha fet pipi un cop o dos. Podeu prolongar el temps i pujar cada 15 minuts...

6. Si els hi demaneu si volen fer pipi, la seva resposta automàtica s'era dir que no, així que millor digueu: És hora d'anar a fer pipi, corre que t'atrapo...

7. Penseu que si ho encareu com un joc tot serà més fàcils, els nens/es d'aquestes edats aprenen a través del joc.

AIXÍ DONCS SIGUEU MOLT POSITIUS I TINGUEU MOLTA Paciència.

Esperem que us hàgem ajudat dintre de les nostres possibilitats.

Petons i abraçades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada